Lijstjes,  Rome

De 10 van woensdag

De Rome-countdown gaat onverminderd voort. Ik ben nu in de fase aangekomen dat ik me zorgen aan het maken ben over wat ik kan doen om te voorkomen dat ik in een week Rome mijn hele Personal Body Plan-afvalprestatie teniet doe, zonder er daarbij voor te zorgen dat ik helemaal geen plezier heb aan wat ik daar allemaal kan eten. Want het is natuurlijk wel heel lekker allemaal.

  1. Spullen meenemen voor het ontbijt. Ik heb handige repen besteld bij de Body & Fit-shop, en ik zal zorgen voor fruit.
  2. Dubbele espresso of Americano drinken in plaats van liters cappuccino met volle melk.
  3. We eten 2 warme maaltijden per dag; bij 1 van die maaltijden mag ik pasta eten (of gnocchi), maar wel met reële sauzen, en de andere maaltijd is vlees of vis met groenten.
  4. Ik ga 1 keer pizza eten. Maar dan moet het wel een heel lekkere pizza zijn.
  5. Drie keer fitness. Er is een sportschool bij het hotel en ik wil daar graag heen. Dus dat gaat gebeuren.
  6. Zorgen dat ik elke dag 10.000 stappen klok op mijn fitbit. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat niet vanzelf lukt, maar mocht het niet geregeld zijn voor het avondprogramma begint, dan ga ik dus even een blokje om.
  7. Geen alcohol drinken. De leerlingen mogen het ook niet, dus het is deels solidair, maar het scheelt ook gewoon calorieën. Maar ik ga mezelf misschien wel 1 drankje gunnen. Want ik ben geen leerling.
  8. Het vakantiesportprogramma van PBP meenemen zodat ik in geval van overmatige energie en geen tijd om naar die sportschool te gaan toch even wat kan doen.
  9. Elke dag een eiwitshake drinken en een Quest Bar eten. Goed voor de eiwitten, en dat voorkomt dat ik dan allerlei andere dingen ga zitten eten waar ik spijt van krijg.
  10. Ik ga 3 bolletjes ijs eten. Dus dat is 3x 1 bolletje, 1x 3 bolletjes of 1x 1 en 1x 2 bolletjes. Ik vraag me overigens af of ik dit haal, want ik hou sowieso niet zo van zoet. Maar wel van After Eight-ijs.