Lijstjes

De 10 van woensdag

Ik wil weer hard gaan sporten, omdat ik graag wat fitter zou willen zijn, en vooruit, ook wat strakker. Nou gaan normale mensen dan gewoon sporten en lijnen, maar zo werkt het bij mij niet, want ik moet eerst allerlei omschrijvende bewegingen doen. Daar schreef ik vorige week al over, maar toch nog even een lijstje van de 10 dingen die ik heb gedaan of nog moet doen voordat ik op maandag 4 mei daadwerkelijk aan de slag kan gaan.

  1. Al mijn sportspullen opgeruimd en de dingen die me niet passen of die kapot of lelijk zijn wegdoen.
  2. Een juicer gekocht (ja, dat zat er dik in dat ik hem sinds vrijdag zou hebben aangeschaft) en allerlei sapjes gemaakt. Een of twee maaltijden per dag neem ik in vloeibare vorm in, en dan heb ik het niet over gintonix.
  3. Een dag een juice detox doen. Dit is nog niet gebeurd, ik heb hem voor morgen op de rol staan, maar misschien haak ik ook wel af.
  4. Nieuwe sportschoenen gekocht. Alles begint bij mij met een aanschaf, maar nu moest het echt, want ik heb mijn vorige schoenen aan N gegeven en die heeft ze weggegooid. Mijn nieuwe zijn geweldig.
  5. De app van Personal Body Plan gedownload. En me aangemeld voor Personal Body Plan. En daar een financiële constructie voor verzonnen. Het is allemaal niet goedkoop.
  6. Quinoa-sushi maken om mee te nemen als lunch naar school. Volgende week wordt dat.
  7. Het aanbod van mijn moeder om €20 van haar geld te besteden aan een chocolade-ei voor Pasen afgeslagen. Echt waar. Ik mag nu voor €20 aan groente op haar kosten door de juicer jassen.
  8. Me aanmelden bij de nieuwe sportschool. Moet nog gebeuren, doe ik op 2 mei, denk ik. Ik ben al op ontdekkingstocht geweest om te kijken of ik het daar een beetje te doen vind, en dat vind ik.
  9. Mijn sportkleding volgens de KonMari-methode in een la gedaan. Dus rechtop, gevouwen en op kleur gesorteerd. Geen idee waar het goed voor is, maar het motiveerde wel een beetje. Ik heb best leuke spullen.
  10. Zorgen dat ik op de Romereis goed eet. En dat is best lastig in pizza- en pastaland. Maar ik neem in elk geval mijn eigen ontbijt mee, en dan doe ik mijn uiterste best voor de overige maaltijden. Meer kan ik niet doen.

nieuwe sportschoenen